есть ли брейки frw?!

Основной форум для обсуждения прокачки персонажей, билдов, эффектов спелов, вещей и так далее.

Модератор: Администраторы Diablo II

Сообщение Dest1ny » 15 июл 2007, 06:58

есть ли брейки frw?!
если да то выложите сюда плс.
кнор вкусен и скор (с) *Knor
Аватара пользователя
Dest1ny
Школота
Школота
 
Автор темы
Сообщения: 14
Зарегистрирован:
02 июл 2007, 05:23
Откуда: Russia -> Togliatty
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Сообщение pumb » 15 июл 2007, 07:08

Speed while walking:

EffectiveWalkSpeed = BaseWalkSpeed * (1 + Skill_FRW / 100 + [Item_FRW * 150 / (Item_FRW + 150)] / 100 + Armor_Speed / 100)

where

* BaseWalkSpeed is 4 yards/s for all characters
* Skill_FRW is skill based FRW minus slow effects
* Item_FRW is item based FRW
* [] indicates rounding down.
* Armor_Speed is the sum of the speed reduction from armor and shield (a negative number). The reduction is -5 for medium armors/shields and -10 for heavy armor/shields.

Additionally, if EffectiveWalkSpeed < BaseWalkSpeed / 4, EffectiveWalkSpeed = BaseWalkSpeed / 4. Thus, there is a minimum cap of 1 yard/s for EffectiveWalkSpeed.

Speed while running:

EffectiveRunSpeed = BaseRunSpeed + BaseWalkSpeed * (Skill_FRW / 100 + [Item_FRW * 150 / (Item_FRW + 150)] / 100 + Armor_Speed / 100)

where BaseRunSpeed is 6 yards/s for all characters and other terms as above. Substituting EffectiveWalkSpeed into this formula, we get:

EffectiveRunSpeed = EffectiveWalkSpeed + BaseRunSpeed - BaseWalkSpeed

By entering the values of BaseRunSpeed and BaseWalkSpeed in the formula, we get:

EffectiveRunSpeed = EffectiveWalkSpeed + 2 yards/s

Additionally, if EffectiveRunSpeed < BaseWalkSpeed / 4, EffectiveRunSpeed = BaseWalkSpeed / 4. Thus, there is a minimum cap of 1 yard/s for EffectiveRunSpeed.

Speed while charging:

ChargeSpeed = BaseRunSpeed * (1 + Skill_FRW / 100 + Armor_Speed / 100) * 150%

where the terms are as above. By substituting BaseRunSpeed and multiplying it by 150%, we get:

ChargeSpeed = 9 yards/s * (1 + Skill_FRW / 100 + Armor_Speed / 100)

There is no lower limit to ChargeSpeed. It can be even negative.

All formulas courtesy of Tommi Gustafsson.

Unlike attack speed or cast rate, the result of the formula is in YARDS, not FRAMES. All of the frame-based formulas have breakpoints because frames has to be a whole number (i.e. an animation can take 2 frames, or 3 frames, but it can't take 2.37 frames). There is no requirement for *YARDS* to be a whole number (i.e. you can run at 2.37 yards per second), so the formula results in no breakpoints. It's sort of like the Magic Find formula- both suffer from diminishing returns, but neither has any breakpoints. Every percentage of FR/W and Magic Find is an improvement over the percentage before.

(c)
Kiss my ass. You don't like me? I don't care (c) Manowar
Аватара пользователя
pumb
Diablo II Member of Fame
Diablo II Member of Fame
 
Сообщения: 6818
Зарегистрирован:
23 июл 2006, 16:24
Has thanked: 2 times
Have thanks: 7 times

Сообщение Dest1ny » 15 июл 2007, 07:13

а можно покороче, по русски и чтоб все в тему? :)
кнор вкусен и скор (с) *Knor
Аватара пользователя
Dest1ny
Школота
Школота
 
Автор темы
Сообщения: 14
Зарегистрирован:
02 июл 2007, 05:23
Откуда: Russia -> Togliatty
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Сообщение pumb » 15 июл 2007, 07:24

Здесь все коротко и в тему. Прочти последний абзац, там все сказано по теме. Хочешь подробнее - учись пользоваться гуглом и топай на страничку Густавсонна. Там с табличками и все разжевано. Тоже на английском, естественно.
Kiss my ass. You don't like me? I don't care (c) Manowar
Аватара пользователя
pumb
Diablo II Member of Fame
Diablo II Member of Fame
 
Сообщения: 6818
Зарегистрирован:
23 июл 2006, 16:24
Has thanked: 2 times
Have thanks: 7 times

Сообщение Dest1ny » 15 июл 2007, 07:39

ок, и на том сэнкс.
кнор вкусен и скор (с) *Knor
Аватара пользователя
Dest1ny
Школота
Школота
 
Автор темы
Сообщения: 14
Зарегистрирован:
02 июл 2007, 05:23
Откуда: Russia -> Togliatty
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Сообщение 4p_Wik » 15 июл 2007, 14:35

Те формулы немножко глючные... Но это не важно т.к. в большинстве случаев дают верный ответ :)
Человек начинает жить лишь тогда, когда ему удается превзойти самого себя. (с)
Аватара пользователя
4p_Wik
Местный
Местный
 
Сообщения: 1111
Зарегистрирован:
04 авг 2005, 00:16
Откуда: Rus::Spb
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time


Вернуться в Школа выживания

Кто сейчас на конференции

Посетителей: 1, из них зарегистрированных: 0, скрытых: 0 и гостей: 1 (находятся на конференции)
Этот раздел просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1

cron